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POLICIES

Payment is due at the end of each session. We accept payment by e-transfer or credit card. Ongoing provision of services is dependent on prompt payment of accounts. Overdue accounts more than 90 days will be referred to collections. Payment plans may be offered in extenuating circumstances but must be agreed upon in writing prior to service initiation.

 

If you plan to use your extended health benefits it is important to ensure that the service is covered under your plan prior to receiving the service. We do not currently direct bill to benefit providers. If you require additional information from us (e.g., an estimate), we are happy to support you.

 

We are able to provide services through Jordan's Principle, WSIB, Veteran's Affairs, and the Ontario Autism Program. We also provide services through automobile insurance benefits (HCAI).  

Le paiement est dû à la fin de chaque session. Nous acceptons les paiements par virement électronique ou par carte de crédit. La poursuite des services dépend du paiement rapide des comptes. Les comptes en souffrance depuis plus de 90 jours seront transmis au service de recouvrement. Des plans de paiement peuvent être proposés dans des circonstances atténuantes, mais ils doivent faire l'objet d'un accord écrit avant le début des services.

 

Si vous prévoyez d'utiliser votre assurance maladie complémentaire, il est important de vous assurer que le service est couvert par votre régime avant de le recevoir. Présentement, nous ne facturons pas directement les fournisseurs de prestations. Si vous avez besoin d'informations supplémentaires (par exemple, un devis), nous serons heureux de vous aider.

 

Nous sommes en mesure de fournir des services dans le cadre du Principe de Jordan, de la CSPAAT, du ministère des Anciens combattants et du Programme ontarien de l'autisme. Nous fournissons également des services dans le cadre des prestations d'assurance automobile (HCAI). 

PAYMENT
CANCELLATIONS AND NO SHOWS
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The full session fee will be charged for no shows or for cancellations with less than 24 hours notice. Some exceptions will be made for emergencies. When possible, the time that is billed will be used to complete indirect services (e.g., contacting teacher, emailing an update, creating materials to be used in future sessions, etc.).

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After 3 no shows, your child will be placed on our waitlist and their spot will be reallocated to another child waiting for services.  

 
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To view all of our other policies and information, visit our Parent Handbook below

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